دیوارپوش پی وی سی


پوشش دیوار اکثر ما بارها اصطلاح دیوارپوش را شنیده ایم، بنابراین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دیوارپوش واقعا به چه معناست. این مقاله جزئیات این محصول را ارائه می دهد و اطلاعات مفیدی در مورد دیوارپوش ارائه می دهد. اولین قدم، توضیح بیشتر در مورد تعریف این محصول است.

به طور کلی دیوارپوش ها نوعی از محصولات دیوارپوش هستند که می توانند برای تزیین دیوارهای منزل یا محل کار استفاده شوند. دیوارپوش انواع مختلفی دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

با گسترش چشمگیر تکنولوژی امروزه ابزارهای زیادی برای طراحی این محصولات و گزینه های زیادی برای تزیین دیوار ساختمان ها وجود دارد.

دیوارپوش پی وی سی:

پی وی سی نوعی ترموپلاستیک پلیمری است و به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات پتروشیمی در سال های اخیر شناخته می شود. جایگزین مصالح ساختمانی مانند چوب، سیمان، سفال و خشت شده است و در طراحی اثاثه یا لوازم داخلی بسیار استفاده می شود. بیش از نیمی از PVC در صنعت ساختمان استفاده می شود.

دیوارپوش های پی وی سی برای دیوارها و سقف های موقت استفاده و قابل اجرا هستند. دیوارپوش های پی وی سی یکی از اساسی ترین عناصر زیبایی دکوراسیون داخلی هستند و به درستی انتخاب شده اند تا فضایی زیبا و آرامش بخش را با طراحی داخلی منزل یا محیط کار شما ایجاد کنند. استفاده از دیوارپوش های پی وی سی برای رنگ آمیزی، رنگ آمیزی، تعمیرات سالانه و صرفه جویی در هزینه های اضافی ساخت، راه حلی عالی است.

با توجه به توضیحات این محصول و ویژگی های آن، دیوارپوش پی وی سی بدون آسیب بوده و بدون تماس مستقیم با مشعل یا جسم تیز، نیازی به تعویض و تعمیر ندارد. علاوه بر این، این دیوارپوش ها از حرکت جلوگیری می کنند. نقش مفیدی در صرفه جویی در انرژی در هوای سرد و گرم دارد.یکی از نکات جالبی که در مورد دیوارپوش های پی وی سی باید بدانید کانال ها، تجهیزات مختلف برقی و مکانیکی و سیم کشی های اضافی است که در محیط های خانه، به ویژه محیط های کاری که از این نوع استفاده می کنند، نامرتب و نامرتب به نظر می رسند. یک پوشش ایجاد کنید تا فاصله ای بین دیوار و PVC ایجاد شود که تمام سیم کشی ها در پشت دیوار قرار دارد. طراحی خاص این دیوارپوش های پی وی سی به فضای مربوطه هارمونی و زیبایی می بخشد.

موارد استفاده از دیوارپوش های پی وی سی به شرح زیر است:


  • سقف موقت پی وی سی
  • پارکت
  • دو جداره
  • پریز
  • پوشش کف


استفاده از دیوارپوش های پی وی سی:

گستره و کاربرد دیوارپوش های پی وی سی به قدری خوب است که در ساختمان ها و محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ديوارپوش سنگ مصنوعي های پی وی سی را می توان در ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی، اتاق های انتظار اداری، لابی هتل ها، ویلاها، رستوران ها، استخرها، بیمارستان ها، توالت ها، سالن های کنفرانس، کارخانه ها، مشاغل و غیره استفاده کرد. همچنین برای طراحی قسمت های مختلف خانه از جمله طراحی اتاق نشیمن، اتاق خواب، در، اتاق نشیمن، سقف و سرویس بهداشتی استفاده می شد.

نصب دیوارپوش PVC:

یکی از گزینه های محبوب برای دیوارپوش های پی وی سی این است که آنها در مجموعه ای از دیوارپوش ها قرار می گیرند که نصب و نصب آسانی دارند و می توان آنها را به انواع مختلف سطوح متصل کرد، بنابراین PVC های دیوارپوش به هم متصل می شوند و می توان آن را به صورت کشویی وصل کرد. روی دیوار. به دو صورت می توان آن را به دیوار متصل کرد. دیوارهایی که عموماً با گچ صاف هستند را می توان با پانچ هوا چسباند اما اگر دیوار سنگی یا صاف نباشد می توان آن را با پیچ به دیوار وصل کرد.دیوارپوش های پی وی سی به سه دسته تقسیم می شوند:

شامل: روکش، ساده، چاپ. هر سه موجود هستند و بسته به کارایی و کاربرد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


انواع دیوارپوش پی وی سی:

دیوارپوش سه بعدی پی وی سی:

این نوع دیوارپوش در کرج بیشتر تزئینات برجسته بوده و در محیط های مختلف طراحی اثاثه یا لوازم داخلی، مکان های مختلف خانه (اتاق خواب، سالن پذیرایی)، امکانات تفریحی، ادارات و ... کاربرد دارد.

دو نوع دیوارپوش PVC در زیر وجود دارد. یکی عکس سه بعدی که مانند پوستر چسبانده شده و یک لایه محافظ ایجاد کرده و به صورت دیوارپوش اپوکسی به آن چسبانده شده است و دیگری نقش برجسته سه بعدی. قابل اجرا بر روی گچ، پلاستیک و مخمل.


ویژگی های پوشش دیوار PVC سه بعدی:

سبک وزن و نصب آسان، با فضای زیاد برای پوشش سیم کشی، جابجایی قطعات PVC، مقاوم در برابر رطوبت، انعطاف پذیر، عایق حرارت و حفظ حرارت، قابل شستشو با مواد شوینده است.

دیوارپوش های سه بعدی به سه دسته چرم، بتن و اپوکسی تقسیم می شوند.

چرم: همانطور که از نام آن پیداست از چرم ساخته شده و در زیر آن از فوم سرد برای حجم دادن به دیوار استفاده شده است. این دیوارپوش در مقایسه با سایر محصولات سه بعدی زیبا است اما قیمت بالاتری دارد.

اپوکسی: دیوارپوش های سه بعدی اپوکسی از فوم سرد برای حجم دهی استفاده نمی کنند. یعنی حجم ندارد و فقط از عکس های سه بعدی استفاده می شود.

بتن : این دیوارپوش از بتن ساخته شده است که می توان آن را به هر رنگی رنگ آمیزی کرد اما سبک است و می توان آن را با چسب یا باند چسباند._ دیوارپوش با روکش پی وی سی:

دیوارپوش های پی وی سی دارای ضخامت ها و طرح های چند لایه مانند آستر، لاک و پی وی سی هستند. انعطاف پذیری این دیوارپوش ها امکان ساخت آن ها را در اشکال و طرح های ضد باکتری مختلف قابل شستشو می دهد.


دیوارپوش های پی وی سی مهر یا چاپ شده:

دیوارپوش های پی وی سی مهر دار در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شوند و شما می توانید طرحی را متناسب با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید، اما نقطه ضعف دیوارپوش های پی وی سی چاپی گذر زمان و استفاده از متریال است. مواد شوینده برای پوشش دیوار.


ویژگی های دیوارپوش پی وی سی چاپی (مهر):

100% مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت حرارتی 85 درجه سانتیگراد

غیر قابل اشتعال در صورت آتش سوزی

انعطاف پذیری بالا

چگالی کم در مقایسه با مواد مشابه

مقاوم در برابر حلال ها و مواد شیمیایی

بدون خوردگی

عایق حرارتی قابل توجه و هوای سرد

عایق

قابل شستشو با پاک کننده حمام


دیوارپوش PVC مقاوم در برابر ضربه:

مهمترین ویژگی این دیوارپوش ها همانطور که از نامش پیداست مقاومت در برابر ضربه است. این بر تمام محدودیت های فضایی آسیب پذیری غلبه می کند و در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است. این نوع دیوارپوش با ضخامت 8 میلی متر، مکانی با ترافیک زیاد و آسیب احتمالی به دیوار است. در حال استفاده است. از این روکش ها می توان در مکان هایی مانند پارکینگ، باغ و ادارات استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای دیوارپوش های PVC مقاوم در برابر ضربه، قیمت پایین و قیمت پایین این دیوارپوش ها می باشد.بنابراین در محیط های پر تردد باید از دیوارپوش استفاده کرد. توصیه می شود دیوارپوش های مقاوم در برابر ضربه را انتخاب کنید.


ویژگی های دیوارپوش مقاوم در برابر ضربه:

ضد آب در برابر رطوبت است، خطر سوختگی پایینی دارد، در برابر حرارت و حرارت بسیار مقاوم است، دارای طرح ها و رنگ های متنوع و امکان نصب سریع و آسان را دارد.

دیوارپوش شیشه ای:

آنچه دیوارپوش های شیشه ای را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند، سادگی و جذابیت آنهاست. از دیوارپوش های شیشه ای می توان برای دکوراسیون داخلی در ترکیب با سایر دیوارپوش ها نیز استفاده کرد. در برابر ضربه مقاوم است و عمدتاً در آشپزخانه استفاده می شود.

دیوارپوش آلومینیومی:

دیوارپوش های آلومینیومی در رنگ های مختلف موجود می باشد. متداول ترین رنگ ها نقره ای و طلایی هستند. استفاده از دیوارپوش های آلومینیومی تاثیر ویژه ای بر محیط زیست دارد. تمیز کردن بسیار آسان است. به سادگی سطح دیوارپوش را با حوله تمیز کنید و تمام آلودگی ها و آلودگی ها پاک می شوند.

قیمت دیوارپوش پی وی سی:

با توجه به توضیحات داده شده لیست قیمت دیوارپوش های پی وی سی دارای نوسان کامل خواهد بود. همانطور که می دانید قیمت دیوارپوش به نوع متریال و طرح بستگی دارد. به طور کلی دیوارپوش های پی وی سی به دلیل مزایایی که دارند قیمت مناسبی نسبت به سایر دیوارپوش ها دارند. قیمت این دیوارپوش ها به نوع متریال استفاده شده برای دیوارپوش، طرح، رنگ و نوع دیوارپوش بستگی دارد.

به طور خلاصه دیوارپوش های پی وی سی یکی از پرطرفدارترین انواع دیوارپوش ها هستند که می توان از آن برای اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کرد.این دیوارپوش ها برای طراحی داخلی زیبا و شیک هستند و قیمت مناسبی نیز دارند. و در پول شما صرفه جویی می کنند.


مزایای دیوارپوش PVC:

از ویژگی های دیوارپوش های پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره کرد. دیوارپوش های پی وی سی گزینه خوبی برای نگهداری دیوار هستند. این دیوارپوش ها از پلاستیک سخت و بادوام PVC ساخته شده اند. در اینجا لازم است به برخی از فواید آن اشاره کنیم.

دیوارپوش های پی وی سی باعث کاهش وزن سازه و کاهش آسیب های ناشی از زلزله می شود.

انعطاف پذیری دیوارپوش های پی وی سی امکان استفاده از پی وی سی را بر روی سطوح قوسی و شیب دار فراهم می کند.

دیوارپوش های پی وی سی کاملا ضد آب بوده و برای استفاده در سرویس بهداشتی بسیار مناسب هستند.

تمیز کردن دیوارپوش ها آسان است و کافی است آنها را با دستمال یا پارچه تمیز کنید.

100% مقاوم در برابر خش و بادوام مگر اینکه جسم تیز به دیوار برخورد کند

آنها در برابر حشرات و ضد باکتری مقاوم هستند، بنابراین باکتری ها روی دیوارپوش ها جمع نمی شوند.

عایق حرارت و سایه وجود دارد

دارای خاصیت عایق صدا و محافظ نور

این در طرح های مختلف از جمله رنگ، مدل و اشکال موجود است.

نسبت به سایر مصالح ساختمانی مانند چوب، سیمان، آهن و آلومینیوم ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

تعمیر و نگهداری این نوع دیوارپوش در برابر آسیب هزینه کم است

_ دارای پوشش کامل ماشین آلات ساختمانی شامل: سیم کشی و ماشین آلات

دیوارپوش های PVC از نظر شیمیایی در برابر خوردگی و آب و هوا بسیار مقاوم هستند

سبک و قوی

دیوارپوش های پی وی سی عمر بیشتری نسبت به دیوارپوش های دیگر دارند

دیوارپوش PVC سبک وزن است


معایب دیوارپوش PVC:

1- دیوارپوش های پی وی سی مانند سایر عناصر و محصولات دارای معایب خاص خود هستند اما 100% بدون عیب نیستند.یکی از معایب دیوارپوش های پی وی سی این است که در هنگام آتش سوزی، دیوارپوش های پی وی سی می توانند موادی را آزاد کنند، حساسیت های تنفسی را در افراد افزایش دهند و به سلامت آن ها آسیب برسانند.

2_ترکیبات پلاستیکی به کار رفته در ساخت دیوارپوش های پی وی سی سازگار با محیط زیست نیستند و می توانند برای محیط زیست مضر باشند. این بسیار مهم و ضروری است. در نتیجه ممکن است دوستداران طبیعت حد وسط خوبی برای این نوع دیوارپوش نداشته باشند و با آن مخالفت کنند.

3-دیوارپوش های پی وی سی به تابش مستقیم آفتاب و نور خورشید حساس هستند که می تواند ظاهر آنها را تغییر دهد. قرار گرفتن طولانی مدت دیوارپوش های پی وی سی در برابر نور خورشید می تواند ظاهر و به خصوص رنگ دیوارپوش ها را تغییر دهد که مانند محو شدن یا تمیز کردن طرح است.